29 augusti 2009

Dagens middagtips

I vår familj och jag tror i många familjen har vi som tradition att födelsedagsbarnet får bestämma middag på "sin" dag.
Sen spelar det ingen roll om man fyller 3, 12, 19, 22 eller 49. Man får bestämma ändå! När jag fyllde år i juni bestämde jag att vi skulle äta hemgjord pizza. Nu är det ju så att jag bestämmer maträtt nästan varje dag så man kan lätt tro att jag är ett par hundra år.
Erika hade dagen till ära valt "Vegetarisk lasagne". En favorit hos både henne och mej, och jag tror även Emilie gillar den. Men Rolf...ja, vad säger man. Han var inte hungrig efter det rejäla tårtkalaset och avböjde därför middagen vänligt men bestämt.
Synd för honom! Men vi andra åt med god aptit denna nyttiga och mycket goda maträtt.
Sen bar det av mot Ådö...dags för det tredje inlägget.

2 kommentarer:

  1. Där missade Roffe ngt. Vegetarisk lasagne är mycket gott. Så gott så man saknar inte ens köttfärsen faktikst.

    SvaraRadera
  2. Absolut Åsa...men du känner ju till det där om "BASFÖDA"

    SvaraRadera