24 augusti 2009

Vips så var tanden borta!

Hej kamrater!
Imorse var alarmet återigen ställt på en okristlig tidig tid....brrrrr. Erika skulle till tandläkaren klockan 10.00 för att spätta loss sin visdomstand i överkäken.
Vi klev innanför dörrarna på Tibblekliniken prick klockan 9.56 och som vanligt så luktade det kaffe och personalen hade morgonfika. Tycker dom fikar ofta där.
10.05 kom då tanddoktor Ulla ut med tuggande mun, antagligen sista tuggan av kanelbullen.
Erika gick iväg med Ulla och jag satt i den blåa hörnsoffan och glodde lamt ut i tomma intet.
Efter en kvart kom hon plötsligt ut igen, oj vad snabbt det gick. Det hade gått bra men självklart är det inget man har som förstahandsval på aktivitetslistan en tråkig fömiddag.
Vi åkte hem och möttes av en glad Gustav som stolt visade sitt senaste offer, denna gången var det en gul/grön liten fågel som fått sätta livhanken till.
Erika la sej för att vila lite och jag sympativilade lite jag också.
Vid lunchdags så gjorde Erika goda pannkakor som vi åt med KRAV-märkt jordgubbsylt, det smakade mycket gott! (Pluspoäng?!)
Emilie har förresten en liten rättelse i ett tidigare inlägg angående Mc Donalds mat. Jag skrev att jag åt på Mc Donalds för andra dagen i rad, hon åt i går för andra gången på EN dag.
Hon hade ätit på morgonkvisten, efter Patricia men innan hon åkte hem. Typ frukost alltså?!
Nu ska jag åka till Willys och handla.
Hörs senare......heddå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar