13 augusti 2009

Nya kocken är en stjärna

Idag hade jag hjälp både med att komma på vad vi skulle äta men också med själva matlagningen.
Tack Erika, du fixade en mycket god middag till dina trötta, gamla päron.
Dagens middagstips lyder som följer:
Grillad entrecote, ugnsstekta potatisskivor, tzatziki, grillade paprikor och sparris.
Vet ni hur gott det är med grillad paprika? Jag skulle kunna äta massor, så gott!
Rolf och Erika delade på en flaska tjeckiskt öl och jag drack som vanligt vatten från kranen.
Allt smakade mycket gott!
Det har regnat en del nu på eftermiddagen och kvällen. Känns som hösten kommer med stormsteg, utetermometern visar 12,3 grader nu. Vi har t.o.m eldat i vår braskamin ikväll för att få lite mysfaktor och värme.
Men det skulle tydligen bli varmare nästa vecka. Tur för dej Emilie som vill ha sol och värme.
Gustav har sovit nästan hela dagen idag, undrar om han är frisk stackarn. Men han äter och vaknar till mellan varven så jag tror att han bara är deppig för att det börjar bli kallare ute nu.
Nej, kamrater nu ska jag googla lite på ett hus i Toscana jag såg ett program om nyss.
Det var en engelsk familj som hade köpt en minst sagt fallfärdig gård i Aretso som dom skulle renovera för att senare hyra ut lägenheter till turister.
Är det någonstans jag verkligen vill åka tillbaka till så är det Toscana. Måste se om jag hitter det, och se vad det kostar.
Ha det bra!
PS: 3 dagar till Emilie kommer hem!!!

3 kommentarer:

  1. Brrr 12 grader. Här är på Murphys Dr är det justn nu 24 grader och kl är kvart i 5 på eftermiddagen. Till helgen ska det bli sol och närmare 35 grader. JIPPI!! Härliga tider väntar.

    SvaraRadera
  2. Nej då Ewa, än är inte hösten här 25 grader väntas ill skolstarten =0) Allt är i sin ordning, precis så som det brukar.
    Grillad paprika är supergott! Det brukar min kock tillaga ganska ofta så här års. Vill man inte grilla den, så blir det supergott woken också. Hyfsad hög värme, inte så länge.

    SvaraRadera