1 augusti 2009

Prideparaden

Vi slog oss lösa en lördag som denna Bitte och jag och åkte in till stan för att uppleva Prideparaden. Nu var det säkert minst en halv miljon människor till som hade kommit på samma briljanta idé. Men vi fick mycket bra tittvänliga platser i början av Hamngatan.
Paraden är som vanligt en otroligt häftig, livlig, glad upplevelse. Samtidigt som man får höra härlig schlagermusik dunkadunkande från varje ekipage. Spelades mycket Carola, Lena PH, Björn Skifs m.m. Ett jävla drag mao! Jag var mer än nöjd!
Bilden ovan är mina kollegor...gayundersköterskorna.



DET ÄR INTE BITTE OCH JAG PÅ BILDEN OVAN!


Hammarbyarna var glada....

Djurgårdarna var ganska glada dom med.......

Men AIK-arna var nog gladast.......

Jonas och Mark vinkade glatt till alla åskådare.

Carola slängde slängkyssar. Observera...jag har likadana kläder som henne, hänger i garderoben och väntar på att få komma till användning igen.
Paraden tog cirka 2 timmar och vi klarade oss nästan från regnet.
Efter paraden tog åldern ut sin rätt och det med besked. Vi var stela, frusna och framförallt hungriga.
Men detta kommer det mer om i nästa inlägg, håll ut!

Halvnaken kille som juckade friskt......
Men vi undrar fortfarande.... var var Babsan?



















1 kommentar:

  1. Skit i babsan. Ni fick ju se Gardell och Mark. Det räcker lång det.

    SvaraRadera