26 augusti 2009

Sovit som en gris

Godmorgon mina små vänner, ja eller små och små?
Inatt var det som vanligt kul att jobba. Magnus var lite bättre i sin rygg och gick ganska obehindrat, tror han hade tagit bort galgen nu. Min hälsporre förvånade mig glatt. Den var inte fullt så arg och irriterad, gick faktiskt ganska bra att gå på eländet.
Men så är det ju med hälsporrar, ibland bra, ibland mindre bra och ibland förbannat ont. Har haft skiten i 4 år med varierande onthetsgrad. Jag får vara väldigt glad att den var inne i det bättre stadiet när jag var i Usa. Hade aldrig funkat att gått så mycket som vi gjorde i NY.
Annars så gick natten bra, lite mindre att göra men ändå fullt upp.
När jag kom hem mötte Gustav mej, det är så mysigt att han alltid står där på trappen och jamar mig välkommen.
Läste lokaltidningen Mitt I innan jag gick och la mej. Blev förbannad, lessen,arg, orolig,rädd när det stod en artikel om en katt som hade kommit hem med en avklippt svans. Han bodde i en villa i Bro och hade varit försvunnen i 10 dagar när han kom hem med en 15 cm kortare svans. JÄVLA IDIOTER!!!
Så det finns alltså såna där sjuka, jävla djurplågare här mitt ibland oss. JAG ÄR CHOCKAD!
Stackars lilla katt vad han har fått vart med om.....blir lessen i ögat....
Nu kommer man om möjligt vara ännu oroligare när Gustav är ute. Usch, jag får låsa in han. Nej, det skulle inte funka, han är van att ströva in och ut som en intern på en öppen anstalt ungefär.
Mina småtroll är idag i stán. Det var meningen att dom skulle ha picknick med mys. Men vädret är inte det bästa nu så jag tror det inte blev någon picknick.
Emilie skulle klippa sej och Erika skulle förlänga giltighetstiden på sin ballongbiljett.
Hon har inte fått flyga i sommar pga av dåliga väderförhållande.
Nu dags för dagens första kaffe.
So long...

1 kommentar:

  1. Morrm morrm på dig också. Vi kanske gick upp samtidigt idag? Fast du gick upp em svensk tid och jag morgon USA tid.
    Du, det låter hemskt det där med katten. Usch och fy.

    SvaraRadera