12 augusti 2009

Hammarbypasta!


Herregud! Så har man hetsat upp sej ordentligt.
Pulsen var säkert uppe i mer än för en stund sen, när jag tittade på landskampen mellan Sverige och Finland.
Nyss när jag skulle påbörja det här inlägget så funkade ingenting, det kom upp felmeddelande och annat konstigt som jag inte fatta ett dugg av.
Vad göra?? Jo, ett desperat inlägg på Facebook och tipsen strömmade in.
Emilie skrev att inte hennes blogg funkade heller, Micke (ni vet den roliga killen som bor i Norge) kom dock med det bästa tipset. Starta om datorn. Det hade jag iofs gjort en gång men gjorde det ytterligare och se..........vinstlott!
Tack Micke, jag bjuder på kaffe när du har vägarna förbi!
Nog om detta I-landsproblem.
Kvällen annars har mest ägnats åt att se på TV. Vi kollade som ni redan vet på fotbollen. Visste inte ens att Finland kunde spela fotboll. Och det kunde dom ju inte heller.
Men det var kul att se dom yngre förmågorna på plan. Men självklart saknade jag Zlatan.
Om ett par veckor ska jag till Malmö och Rosengård på besök, jag filar redan nu på överskriften i dom inläggen...typ så här: Ewa i Zlatans fotspår eller Ewa dammsuger Rosengård. Kommer bli skitbra!
Dagens middagtips gick dagen till ära i fotbollens tecken. Vi åt Hammarbypasta Carbonara.
En delikatess, kocken har lyckats igen.dvs jag!
Om ni undrar vad Hammarbypasta är så är det paket grön och ett paket vanlig färsk tagliatelle.
Egentligen helt vanlig Pasta Carbonara, men jag skoja till det hela lite.
Emilie ringde från Usa en snabbis, det var kul att prata med henne en stund.
Då så kompisar, gå och lägg er nu!
Det ska jag göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar