22 augusti 2009

Innebandy idag







Idag ringde alarmet på mobilen 08.30!!! Varför gå upp frivilligt 08.30 en lördag kan man verkligen fråga sej. Jo, för idag skulle det tittas på innebandy i Kungsängens sporthall. Mina rara flickor damlaget hade fått en förfrågan om en vakant plats i DM.
Dom tackade ja och spelade två matcher idag och en i morgon.
Så yrvaken med ögonlocken i knähöjd och rufsig i barret klev jag in i sporthallen och mottogs med förtjusning av flickorna. Fick till och med en kram av konstapel Mellqvist, det värmde.
Det var en klen hejaklack från Bro IK´s sida....nämligen bara jag.
Damlaget var sej likt sen jag såg dom sist i våras. Enda skillnaden var väl att Isen köpt nya skor (se så glad hon ser ut på bilden!) och att "gamla" Sara Gustafsson fanns med i truppen. En come back som tog 9 år!
Första matchen var mot AIK. Bro spelade bra trots liten trupp med få avbytare och ingen coach, matchen slutade 2-2.
Nästa match var klockan 14.00 så jag åkte hem och tänkte vila lite. Men Rolf ville så gärna bjuda på lunch idag.....tackar! Så vi åkte till gissa?? Mc Donalds. Där åt vi varsin nyckelhålsmärkt meny eller inte.

Klockan 14.00 var jag återigen i sporthallen för att titta på lokalderbyt mellan Bro och Kungsängen. Även denna match slutade 2-2 fast där tyckte jag nog att Bro skulle vunnit.
Min favorittjej Alva var också med på läktaren medans hennes mamma slet på plan och missade det ena tillfället efter det andra. Alva hade målar och pysselböcker med sej så vi målade och lekte i 2x20 minuter.
I morgon fortsätter DM. Flickorna har en match klockan 17.00 mot LapplandsVäsby, ett div 2-lag.

Nu så är det snart dags för middag och vad det blir har jag ingen som helst aning om. Rolf är kock idag och det tackar jag för.

Hörs kanske senare om jag inte somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar