27 augusti 2009

Snabbt inlägg

Hejsan! Ber om ursäkt för dåligt bloggande idag. Beror dels på att jag inte sovit inatt, somnade 04.30. Klarvaken och pigg som en mört satt jag och åt nektariner och surfade mitt i natten. Yrkesskadad?? Ja!
Maken min kom hem 01.35....en öl...nja tror inte det faktiskt. Han var jätteglad och hade haft en trevlig kväll på Engelen. Han somna som en stock för att sedan gå upp tre timmar senare och åka till jobbet!!
Jag tog det säkra före det osäkra och la mej på soffan med täcke och kudde. Efter 30 år så vet jag att alkohol och sömn inte är en bra kombination när det gäller snarkning. Han snarkar om möjligt ännu värre vid lite/mycket promillehalt i blodet.
Kunde inte sova. Emilie stackarn hade sån tandvärk att hon inte heller kunde sova. Jag letade i mtt hemliga medicinförråd och hittade Citodon-brustabletter. Brukar göra susen, starka grejer!
2 st såna till henne hjälper nog, men inte ett dugg! Hon hade så ont......!
Klockan 8.00 ringde hon sin tandläkare och fick en akuttid 12.30.
Nej, nu slutar jag här. Måste fixa middagen nu. Är vrålhungrig.
Förresten Hej Cilla! Kul att du läser om mitt högintressanta liv. Välkommen!
På återseende vänner lite senare.....maaaaaaaaaaaaaaaaaat nu!

2 kommentarer:

  1. Aj aj stackars Emilie tandvärk är blä

    SvaraRadera
  2. Men herregud. Kan ju inte bara vara en flärp som är lös när hon har sådär jäkla ont ju.

    SvaraRadera