31 augusti 2009

Jag är i en annan del av världen!!!


Nu ska jag berätta om dagen då Emilie och jag åkte till Malmö. Jag vet att det är många som väntat på att få höra om denna ofantligt spännande resa. Vi startade 9.30 med bilen fullpackad av resväskor, Willyspåsar, småväskor och ännu mindre väskor.
Emilie var chaufför och jag kartläsare, eller näää vi hade ingen karta hon hittade hem själv faktiskt.
Vi lyssnade på Lady Gaga, Pokerface och andra illegalt brända populära trallvänliga låtar ungefär till Trosa. Där bytte vi till min unika CD-box med 5 skivor "Dom 101 genom tiderna bästa schlagerlåtar". Vi sjöng med och diskuterade tonartshöjningar och Gud och hans moster ända fram till strax före Malmö faktiskt.
Radion i bilen har bara 105.9 The Voice på ALLA 6 kanalerna, detta efter att Rolf varit bilförare till jobbet i ett halvår.
Lunchstopp på köpcentrumet A6 i Jönköping. Vi åt en trevlig Tacobuffé på Restaurang Majoren.
Glass och kaffestopp på Mac Donalds i Örkelljunga. Då passade jag på att fråga Emilie om det var för tidigt att ta på sej hockeyhjälmen, skölden och elpistolen. Det tyckte hon att det var!
Under resan så har jag vart extra observant på att många kommuner, dock inte alla har såna trevliga skyltar vid kommungränsen.
Så här har det sett ut:
  • Botkyrka- Långt ifrån lagom
  • Trosa- Framtid sedan 1610
  • Nyköping-Tomter till salu (fast där tror jag det var ett lokalt husföretag som annonserade)
  • Linköping- Där idéer bli verklighet
  • Ödeshög- Tidernas landskap
  • Vaggeryd- Där hjulen alltid snurrar
  • Värnamo- www.varnamo.se
  • Ljungby- Välkommen (på 4 språk)
  • Örkelljunga- Med Skånes bästa läge
  • Helsingborg- Välkommen till Helsingborg
  • Rosengård- Där containarna aldrig slocknar
  • Upplands-Bro- Dårarnas paradis
Tycker det är fint att vissa kommuner verkligen har sagt sanningen medans vissa överdriver något i överkant!
Vi var iaf framme på Thomsons väg 30 B klockan 17.15.
Mer om detta i nästa inlägg.

2 kommentarer:

  1. kom på att jag ätit på exakt samma tacobuffé faktiskt! skojigt!

    SvaraRadera
  2. Ha Ha. Bro`s slogan är ju bra. Här i Groton står det Groton, The Submarine Capital of the world. (Intressant va?)

    SvaraRadera