8 augusti 2009

Ensam hemma del 3



Gokväll i stugorna runt om i landet, ja eller det räcker nog med runt om i Bro. Eller förstås jag får inte glömma Lindah. Gokväll Lindah i Karlstad, tror du är där. Din mor var nyligen förbi en snabbis, passade på när Samuel till slut hade somnat.

Ikväll begavs sej då två halvrackliga damer till Kungsängen för att dinera. Vi bestämde oss för Golden Cave. Ingrid hade idag haft feber och var snuvig stackarn och jag hade precis hämtat mej från en akut matförgiftning. Lite överdrivet kanske.

Vi slog oss ner på uteserveringen på Golden Cave där vi passade in bland dom övriga gästerna, tror att den lokala pensionärsföreningen hade någon slags kick-off där. På Alexandra var det däremot lite yngre klientel.

Vi började med att beställa in en magnumflaska champagne, här ska firas med bravur! Vi är ju gräsänklingar!

Sen beställde vi maten, jag åt en pepparkryddad entrecote med rostade grönsaker och pommesfrites,(se bild)

Ingrid var lite nyttigare och åt lax och fiskspett med potatis och grönsaker, aioli och romsås.

Efter den mycket goda maten ( dom är riktigt duktiga kockarna på Golden) smällde vi på med varsin Cappuccino med rikligt med fluffig mjölk. Mumma!

Vi betalade duktig och åkte hem var och en till sej. Ja, alltså jag skjutsade hem min sjuka vän till dörren förstås.

Själv åkte jag hem och fick besök av Åsa. Det var kul, hon är barnvakt till Samuel i helgen och hon hade precis nattat yrvädret.

Läste precis på internet att det varit en helikopterkrasch i NY vid lunchtid. Usch, bara Emilie fick slippa se det.

Nu ska jag strax blogga mera, känner att jag är på G. Bloggar till och med i sömnen? Hur sjuk får man vara egentligen?

1 kommentar: