18 augusti 2009

Eftermiddag hemma hos Pettssons


Tandläkarbesöket gick bra för Erika, beroende på att hon inte skulle till tandläkaren utan till tandhygienisten. Ber om ursäkt för att jag svamlat i tidigare inlägg. Det var inte förräns nästa vecka hon ska till tandläkaren och dra ut en visdomstand som spökar. Stackars henne!
Efter besöket på Tibblekliniken så åkte vi till Coop för fika och matshopping.
Middagen idag var en maträtt tagen från det grekiska köket. Jag gjorde fetaostfyllda färsbiffar, kokt, torr och tråkig potatis, god tzatziki som Erika snidat ihop, osså lite grönsaker förstås.
Att vi åt potatis är därför att Rolf inte är så förtjust i vare sej pasta eller ris. Eller som han uttrycker sej "potatis är basföda, det är inte ris och pasta". Jag däremot föredrar pasta och ris eftersom kokt potatis är torrt och tråkig.
Men det är lika bra att äta den där potatisen så han blir nöjd och glad, pojken.
Ja, det var iaf gott och det gick ju att doppa potatisen i tzatzikin. Men gud vad jag klagar, tänker inte ett dugg på barnen i Biafra!
Herregud, vilket jäkla svammel det blev om potatis då!?

Japp, det var väl allt så långt...Emilie sitter här bredvid och vill ha datan. Så jag lägger ner nu för en stund.

1 kommentar:

  1. Håller dock helt och fullt med dig. Både ris och pasta är då bra mycket godare än kokt potatis.

    SvaraRadera