25 augusti 2009

Morsning


Jag nämnde något om marängswiss i går kväll tror jag.
Här ser ni resultatet på våran gudomliga dessert igår kväll. Hann precis sleva i mej en rejäl portion med alla nyttigheter i från kostcirkeln. Där fanns maräng (ägg...nyttigt!), gräddglass (kalcium...bra!), banan (frukt...nyttigt!), chokladsås (kakao är bra för minnet....alltså mycket bra!).
Det enda vi hoppade var vispgrädde....det är ju inte så nyttigt och hög kalorihalt också. Så det strunta vi i helt enkelt, någon måtta får det vara!
Till detta underverk drack jag en rejäl potta kaffe med lättmjölk (kalcium igen...bravo!)
Sen bar det med farlig fart iväg till Bålsta för kvällens comeback på Pomona. Det var kul att se mina jobbarkompisar igen efter semestern. Det verkade ömsesidigt för några av dom sa iallafall "Guuuuuud, vad kul att se dej!" Så endera är man omåttligt populär eller så är dom bara smöriga och försöker samla poäng..... Skoja bara, det är klart dom gillar mej!
Till och med en del pensionärer utbrast glatt samma mening....och frågade intressant om jag hade gjort något spännande på min semester.
Jag svarade.....ooooooh ja, jag har slöat, latat mej, bloggat (tror inte dom hajjade det), gosat med kissen m.m.
Men har du inte åkt någonstans då...frågade dom.
Jodå, jag har varit i Bålsta 27 ggr, Västerås, Kungsängen, Norrrtälje, Vaxholm och Arlanda.
Dom var djupt imponerade av mina väl valda resmål.
Natten flöt på bra, jämt skägg hela tiden kan man säga.
Hälsporrshelvetet gjorde sig påmind hela tiden och Magnus min rara kollega (27 år) hade ryggskott! Unga pojken! Så det var ett jävligt udda radarpar som halta omkring på Pomona inatt. En ungdom som gick som han hade en galge i röven och en medelålders dam med en släpande, haltande vänsterfot i den rosa Crocsskon. Ajj,,ojjj, onnttttt.....!
Nu måste jag ta i tur med middagen det blir grillat! På en tisdag! Vart är världen på väg?
Heddå hej

1 kommentar:

  1. Tja Pettson! I´m back =) Har lite dåligt samvete för min frånvaro i bloggosfären, men kära nån....man måste ju ha semester för att hinna med att kommentera i alla bloggar. Med mitt stooora rättvistänkande så har jag därför inte kommenterat i någon blogg de senaste veckorna. Den såg ruskigt smarrig ut den efterrätten hörru du du. Å grillad kyckling! Lyxmaja där, kyckling på fredag truddelutten kan du väl? schlagerbrutta som du är =0))

    SvaraRadera