3 augusti 2009

Ensam med Gustav

Idag var det alltså arbetsvecka för Rolf, stackars han och många andra som börjar jobba den här veckan.
Vädret ska bli ganska bra enligt meterolog Solberg på TV 4. Haha, Solberg hette våran kanin som vi hade en gång.
Idag vet jag inte vad jag ska sysselsätta mej med. tror det blir ett varv till någon affär...Willys eller Coop?
Prins Gustav kom nyss in med en halvdöd fågel och la på vita vardagsrumsmattan. Duktig kille!
Han ville visa mamma hur duktig han är, men jag försökte förklara på ett pedagogiskt sätt att fåglar och möss vill inte mamma att han tar in i huset. Han kan lägga dom på trappen så vi får berömma och säga att han är sååååå duktig!
Herregud, det är katters instinkt. Tog lång tid innan jag accepterade det eftersom jag är en sann djurvän som knappt slår ihjäl en fluga! Man kan inte dressera en katt till att INTE jaga.
Så nu låg den lilla vettskrämda pippin på mattan och kippade efter andan, jag sa bestämt till Gustav att han skulle TA UT DEN!
Men han satt mycket nöjd bredvid och rörde inte en fena.
Jag småjoggade då ut och hämtade sopskyffelsetet, tänkte att nu flyger väl fågeljäveln iväg inne och då blir det ganska svårt att få ut den.
Men när jag kom tillbaka hade pippin just dragit sin sista suck och tagit steget över till andra sidan. Skönt för han och för mej. Men Gustav såg sur ut och gick ut....plutten.
Nu ska jag äta frukost få se om han dyker upp, han brukar äta ost med mej då.
Ha en bra dag hörs senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar