14 augusti 2009

Inte någe


Idag hade vi återigen en utflykt till stora metropolen Bålsta. Jag gillar Bålsta. Där har dom restaurangen och fik man kan besöka utan att bli betraktad som lokal alkis eller byfåne. Vad har vi i Bro? Jo, Royal Bar, Highland Bridge och....Brobaren. Topp notch!
Tror inte något av ställena skulle få sej en stjärna i Guide Michelin. Det skulle iofs inte Jonas Finka i Bålsta heller, men det plejset är fan så mycket trevligare.
Sen har dom ju Systembolag också i Bålsta.
Ska på Diggiloo i morgon med 3 vinglada mycket törstiga vänner.
Och min uppgift var att införskaffa vinet, som jag gjorde med bravur....eller inte.
När jag kom hem upptäckte jag att jag köpt en 2-liters bag-in-box istället för en 3-liters!!
Klantigt...javisst. Men jag har nu inventerat vinkylen och hittade faktiskt en halvfull påse till.
Får fasen räcka till damerna vi ska ju inte skämma ut oss mer än vanligt.(eller hur Malin?)
Hoppas nu bara att vädret blir bra, är inte så där himla mysigt med picknick i regn.
Nu ska jag röra mej lite här i hemmet. Tror mot tvättstugan.
Hörs senare med bl.a dagens högintressanta middagstips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar