5 juli 2009

Återuppstånden från de döda...nästan iaf!

Hej kompisar i öst,väst,norr och söder!
Inatt jobbade jag på mitt lilla arbete. Kan säga att i natt har man iaf gjort rätt för brödfödan. Vi har slitit som små gnuer. Det har larmat 1850 ggr minst, rymlingar, fall, stora A i flertalet sängar, m.m. Allt detta är vardagsmat när man jobbar med gamla och dementa men när det sedan är 100 grader inomhus och att luften har tagit kompledigt gör saken ett par resor värre.
Trodde ett tag att jag skulle avlida men den saken tog andra hand om.
Somna som en stock efter en välbehövlig dusch.
Vaknade efter 2 stora koppar kaffe vid 14.00.
Sen ringde min vän Ingrid som jag brukar prata med en gång per år. Vi pratade 1,5 timme!
Det har ju hänt en del det här året som måste berättas för henne. Hon lyssnade och fick inte en syl i vädret. Men så är det när jag går igång har jag hört av säkra källor.
Vi ska ta vår sedvanliga vinkväll här framöver, då dricker vi rosévin och tittar på kort och pratar gamla minnen.
Mycket trevligt!

Fick sms från kineserna, ja kanske inte just av kineserna utan av resenärerna i Kina.
Allt var bra, varmt,billigt och annorlunda kan man kortfattat säga.

Nu vankas det snart middag. Tror det även idag blir något riktigt upphetsande som Rolf har lagat. Ledtråd:grillat
Återkommer senare med en bild, kanske.
Ha det så bra mina fans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar