17 juli 2009

Fika på Sågbacken







Idag så vill jag meddela att det inte blir något Dagens middagstips!? Katastrof kan tyckas!
Och detta beror inte på att vi inte har ätit någon middag för det har vi. Utan det är så enkelt att jag glömde fotografera. Middagen idag bestod återigen av...håll i hatten: grillad korv! Det vet vi alla hur det ser ut.

Tror tamifan att min man enbart skulle kunna äta sill och korv! Men allvarligt...är det inte lite enformigt? Jag vill ha pasta, kyckling, kött und so weiter.

Snart växer det nog ut fenor på oss. Nu tänker ni säkert...fy vad hon klagar...och det gör jag. Ska sluta med det nu!

När Rolf lekt skogsmulle klart så fick vi ett glatt sms från Yvonne, Rolf lillasyster. Hon tyckte vi skulle komma och fika till henne på landet.

På landet?? Ja, hon har en söt liten stuga på Sågbacken nära Ådöbadet. Eller Björknäsbadet som min mor trilskas med att kalla det.

Sagt och gjort vi for iväg, tur att jag inte hunnit med kvällens martini.

Vi kom mitt i maten. Bittan (som är en annan syster till Rolf) och hennes hårige man Stefan var också där.
Stefan stod iklädd endast ett par hängiga shorts (men snygga!) och grillade entrecote.
Bittan stimma runt med en nyöppnat bag-in-box och Yvonne dukade fram tillbehören till deras middag.
Efter maten så fikade vi och åt lösgodis, samt slogs en del med myggen.
Klockan 22.30 tyckte jag att det var dags att åka hem till Lurventussen.
I morgon är en ny dag!
Har ni vågat le mot en främling idag förresten?
Det har jag! Fyrade av ett fånigt leende i båthamnen när vi kom in med båten mot en halvnaken karl som stod där. Tror han gillade det. Han log med hela fejset tillbaka kan jag lova.
See you soon!









































3 kommentarer:

  1. Ni kunde väl ändå kostat på er en tut-trudelutt när ni for förbi våra skorstenar =(
    Jag vet inte om jag lett mot ngn främling i dag...hmmm....jo det var en farbror som log åt mig på gymmet i morse - då log jag rart tbaks =). Analysen om varför han log, sparar vi till en annan gång

    SvaraRadera
  2. Nästa gång blir det fika på Nybygget!

    SvaraRadera
  3. =0)Ni är såååå välkomna!

    SvaraRadera