29 juli 2009

Dagens middagtips







Idag var kocken helt slut efter två dagars hårt arbete hos Niclas. Jag tyckte att han skulle få ledigt på kockfronten och att vi skulle åka till "Kinesen" i Bålsta istället.
Vad han inte hajjade var att jag så framgångsrikt utövade min sedvanliga skenmanöver. Var så sugen på kinamat!
Niclas hängde också med fast han körde egen bil eftersom han hade bråttom iväg pojken.
Vi åt det här goda: Rolf sin sedvanliga Pekingsoppa, oxfilé på het tallrik med schezuansås,lättöl.
Jag åt: Biff med champinjoner och bambuskott, ett glas vin!!!
Niclas åt: Likadan mat som Rolf fast utan Pekingsoppan.
Allt smakar som vanligt mycket gott hos Petel. Han skoja och stimma med oss "Pappa ska ha soppa såklalt" "Nu fål du inte köla bil"(När jag drack vin)
Niclas stack före oss för han skulle på något båtuppdrag. När vi skulle betala vår mat så hade Niclas, raringen redan betalt allt!
Jaja, det får vi fixa imorrn, det var ju absolut inte tanken att han skulle betala rubbet.
Nu har jag chattat med Emilie i nästan en timme. Allt var bra, det var bara Annika hemma nu på dagarna då Niklas är på något läger.
Nu sitter vi och halvglor på Die Hard 3, alla tre i soffan.
Snart sovdags, hörs i morrn vänner!

1 kommentar: