8 juli 2009

Kapitel 2 av kvällens händelser


Jag glömde att berätta att när vi hade baxat i oss rullar, glass och dricka så baxade vi in oss i bilen igen.
Nu var det helt plötsligt jag som var chaufför. Kan bero på att Rolf drack en starköl på Våfflan. Ja, dom har rättigheter där! Kul va´!
Nu var det som sagt ombytta platser i bilen. Pojkarna fick klämma in dej där bak medans flickorna satt lös och ledigt i fram.
Eftersom jag var chauffören så bestämde jag att vi skulle ha en lite nostalgiresa på väg hem.
Vi började med att åka in vid Håtunaholm. Där bodde min mormor och morfar tills 1989. Så där har man varit mycket. Visade bl.a var mormor och jag brukade ha "Vem spottar längst"-tävlingar.
Mormor vann alltid! Hon var en jäkel på att spotta lång!
Vidare åkte vi via Killinge byväg i hopp om att få se några kossor. Vid Kvarnnibble hittade vi några små söta kalvar.
Sen for vi vidare på vår oerhört intressanta hemresa till Vallbyvik.
Där finns ett trevligt bad och sen en liten söt, grå katt som jamade ynkligt. Han blev kompis med Rolf. Tror katten kände på sej att Rolf är en storkonsument av räkor faktiskt.
Vi såg även en söt and-mamma med två små dunbollar till ungar. Änder brukar få fler ungar sa den djurintresserade vännen Ingrid. Så vi misstänker den gråa,rara katten möjligen har ätit upp en och annan dunboll!
Men det är bara spekulationer!
När vi kom hem somnade Rolf i soffan omedelbart.
Nu ska jag snart sova. Ha det bra alla mina vänner i stora vida världen!

1 kommentar:

  1. Låter som ni har det riktigt trevligt tillsammans! Mysigt med pojkar och flickor!

    SvaraRadera