4 juli 2009

Godmorgon!



Gomorron mina vänner!
Jag har varit vaken ett per timmar, jobbat inatt och hela helgen Rörig natt inatt men framförallt varmt! Stackars gamlingar, vissa rum är det säkert 60 grader i. Men man får inte öppna fönster för dom flesta."Kan bli kallt och det drar så" Okej, men låt bli då.
Minsta kraftansträngning så är man helt jäkla slut och dyngsvettig!
Men det är klart hellre varmt och sol än vinter och snö.
Rolf, min rare man hade korvar i olika storlekar och smaker färdiga när jag klev upp. Rart av han. Ingrid och Micke kom på besök och intog några av dom delikata korvarna.
Vi fikade och åt kanelbullar av bautastorlek, jag stannade till på Bageri Mazarin i morse och köpte lite gott frukostbröd och även dessa goda kanelbullar.
Tog även fram mina USA-servetter dagen till ära.
Grattis USA till 4th of July!
Kul för Emilie att hon får uppleva det live.
Gustav har haft sin trötta period nu, sovit på rygg i Erikas säng ett par timmar. Men sen kom han nyvaken, med morgonfrilla ner och myste med oss.
Det har regnat och åskat litegrann idag men nu är det klarblå himmel igen.

Har inte fattat än att båda mina älsklingar är utspridda på olika delar av jordklotet.
Den ena ligger 6 timmar före Sverige i tid och den andra 6 timmar efter Sverige.
Så när klockan är 12 på dagen för Erika i Kina är den 12 på natten för Emilie i USA .
Samtidigt är klockan 6 på morgonen på Ginstvägen, ja kanske inte bara på Ginstvägen i hela Bro också för den delen.
Ja just det i Sverige också..haha rolig jag är??!!
Läste på min favoritblogg emiliepettersson.blogspot.com att hon shoppat på favoritbutiken forever21.
Kul att hon gilla den och hittade en del matnyttigt.
Det man märker att hon inte är hemma just nu är framförallt på skoantalet i hallen, finns inte ett enda par skor som är hennes där, annars brukar det stå minst 1,2,3,4 ja t.o.m 5 små söta skor i varierande färg, klackhöjd och kondition i storlek 36 i hallen.
Nu ska jag ha lita pälsvård på Lurventuss, det är välbehövligt.
Ha det så bra raringar, nästa uppdatering blir dessvärre inte förräns om ett dygn är jag rädd för. Hur ska ni orka vänta??
Over and out




1 kommentar:

  1. jag vet inte hur jag ska orka vanta faktiskt.. din blogg ar mkt kul mami!! maste uppdatera oftare tycker jag =) pussa tussekorven fran mej 1000000 grr!

    SvaraRadera