28 juli 2009

Enfärgad i barret



Oj, vad jag är gråhårig! Men hellre gråhårig än flintskallig, eller?

Nu har jag iaf vart hos min frissa Monica på Hälsoterassen i Bålsta och vips 750:- fattigare, men det är värt varenda krona att få bli enfärgad. Ja, hon klippte mej förstås också, det ingick liksom.

Jippie, 6 veckor till nästa gång.

Nu tänker säkert vissa av mina läsare: Varför färgar härket inte själv?

Jo, det är därför att jag har provat det några gånger. Resultatet blev allt annat än bra. Dom gråa hårstråna täcktes inte och hela håret blev ojämnt.

Jag har ju ganska mycket hår.

När jag kom hem från dagens utflykt till grannkommunen var jag helt slut. Dom här fyra nätterna jag jobbat har tagit hårt på min gamla kropp. Jag somna i soffan och sov 3 timmar!

Dagens middagstips presenteras strax i ett nytt inlägg, måste komcentrera mej på Allsången nu.

1 kommentar:

  1. Håller helt med ang hemfärgning. Det lyckas aldrig. Jag har också försökt ett antal gånger, har gått å h.....e varje gång. Slutar med att jag får punga ut pengar hos frissan iaf. Fast jag betalde 950 svensak spänningar sist! Så hon håller bra pris din frissa...eller är det min som inte gör det =(, beror på hur man ser på det hela

    SvaraRadera