9 juli 2009

Tråkdag

I dag har det regnat HELA dagen. Så vi har inte gjort så mycket mer än att tillbringat den i vågrätt läge.
Rolf i soffan zappandes på TV och jag på schäslongen läsandes Zlatan-boken. Just det, vi slumrade nog till emellanåt också!
Gustav har inte vart i högform han heller. Misstänker att han vart i fajt i natt. Han ville inte komma in 6.30 när jag öppnade åt han. Han låg kvar i fåtöljen på altanen och bara tittade på mej med sina stora kattögon.
Kl: 9.00 provade jag igen, då kom han in! Som han såg ut, tuffsig och lerig i pälsen.
Såg senare när han tog plats bredvid husse i soffan att han var lite blodig på magen. Väldigt lite, men jag blev livrädd och funderade ett tag på att ringa 112.
Sen har han också intagit ryggläge bredvid husse i stort sett hela dagen, stackarn!
Kommer ihåg en gång för länge sen när han hade fajtas, då sov han i 19 timmar!
Till middag åt vi den berömda räkbomben som ni fick se bild på redan igår.
Var väldigt god. Jag plockade bort dom flesta av räkorna och gav till Gustav. Få se om han äter dom senare.

Jag blev så glad igår när Carina hade kommenterat ett inlägg! Hon skrev bl.a att jag var en bra bloggare! Det var kul, tack Carina!
På förmiddagen när jag kollade hade jag 3!!! olästa kommentarer, det var skoj.
Tro faktiskt att jag ha uppemot 10 läsare nu.
Ha det bra så hörs vi strax igen, ska in med ytterligare ett inlägg snart!

5 kommentarer:

  1. Klart du har läsare :-) Har ju lagt in dig på bloglovin ju :-D

    SvaraRadera
  2. Ewa P!! Du gör min semester i regnrusket!!

    Renen

    SvaraRadera
  3. 1 läsare till kan du lägga till listan! :-) Du är duktig på att skriva, lockar till skratt flera gånger.
    Kram Jessica Berglin Carlsson

    SvaraRadera
  4. Men hur är det med lilla Gustav? Nu är det väl bäst att du sover ute med honom i natt!?

    SvaraRadera
  5. Wow Ewa! Nu har du anonyma läsare ockaå! Det har alla stora bloggare, det vet du va? =)

    SvaraRadera