27 juli 2009

Dagens middagstips

I dag är det måndag och som ni vet så jobbar Rolf på måndagar. Ja, eller han sätter fart på polackerna så dom gör vad dom ska. Kocken hade inte någon större inspiration idag och inte jag heller eftersom jag låg på soffan och kippa efter luft efter dagen tandläkarbesök.
Men grillad korv går ju alltid ner. Kocken var idag iklädd....samma kläder som igår!
Vi grillade iaf Roslagsgrillare, fullkornskorvbröd och sen en nyttig räksallad on the top.
Ja, där fick ni hela kostcirkeln på ett bräde.
Till det drack jag lättmjölk och Rolf festade till det med en öl.

Gustav fick lov av husse (jag är forfarande i chock ) att slicka i sej det sista av räksalladen.
Mums, vad gott! Han hade räksallad i både morrhår och på nosen, Plutten.
Nu ska jag fixa lite här hemma. Sen bär det av till jobbet för min 4:e natt.
Känner mej jäkligt sliten och skulle helst vilja sova, men sen är jag ledig 1 vecka!
Ha det så bra mina vänner

1 kommentar:

  1. En grillad med räksallad är absolut inte fy skam. Ligger nästan på min top lista över god mat, tror jag. Förstår att även Gustav gillade räksalladen.

    SvaraRadera