17 juli 2009

Hemma igen











Nu så är vi hemma efter en heldag på sjön. Vår veteranbåt M/S Nari från 1959 blev jätteglad när hon fick komma ut och lufta sej! Vi tuffade ut och åkte till vår favoritvik Köpenhamnsviken, där är Rolf uppväxt och badat och lekt som liten parvel.

I med ankaret med den nya, fina, blåa ankarlinan som kostade 1299:-!! Kocken/kaptenen som dagen till ära var iklädd endast Dressmankalsonger. Nej, nu ljuger jag igen! Det var Dolce Gabbana kopior, inköpta på Turkiska Ullared i Side -07. 10 svenska kronor....billigt!

Eftersom vår båt inte har utrymme för två flodhästar i köksregionen samtidigt så beslöt jag att gå upp på övre däck och spela shuffleboard.

Efter 8 sekunder hade jag fått 3 jävla bromsbett stora som dasslock. Jag hatar bromsar!

Låg stilla en stund och lyssnade på fågellivet, kluckande vatten och inte minst tystnaden. Försökte intala mej själv att "Det här är livet".

Som tur var så hade vi matbiljetter till 1:a sittningen, på det sättet slapp vi pensionärer, indolenta personer på gruppresa m.m.

Idag var det en utav Rolfs alla sillröror med färskpotatis. På bilden även ett trekantigt hårt bröd.

Vi hade även Bregott på fast jag hann ta kortet innan det kom på bordet.


Sen kom Familjen Svan på besök. Och jag säger er det!!! Bjud aldrig den här familjen på tillställning! Surare miner finns inte. Dom trodde att båten gick och äta, hackade t.o.m på den! Fräste och uppförde sej inte alls som man brukar.

Var inte tal om att ta sej ett dopp efter maten, då hade man inte kommit hem levande!

Men lika bra det. För man ska ju vänta med att bada 3 timmar efter matintag.
Nu dusch och har man tur så blir det även idag en martini i schäslongen.
Heddå,heddå








3 kommentarer:

  1. Okej Ewa, jag erkänner, följer din bligg dagligen med stort nöje :-) Men måste bara säga, vilken vacker båt!!! Precis en sån jag vill ha... Men men, i ett annat liv kanske. Ha det gott!!

    SvaraRadera
  2. Äntligen en uppdatering. Vi som har väntat med spänning hela dagen.

    Skrattade så tårarna spruta och jag har stora svårigheter att läsa høgt før de andra i familjen. Till och med Jonatan skrattade

    SvaraRadera
  3. Men en sån fin båt ni har! Å så åker ni till Toyota! Ja ja, inte lätt å förstå mänskligheten alltid. Vi har en medlem av familjen svan här hos oss också. Han är alltid sur och tvär. Arnold och han brukar tjafsa om vems badplats det egntligen är. Fast nu har vi inte sett honom på ett tag, han kanske hälsar på släktingar i Köpenhamnsviken =)

    SvaraRadera