7 juli 2009

På äventyr i Västerås






På min andra semesterdag var vädret inte fullt så roligt som den senaste tiden. 12 grader och med ett regn hängande i luften.
Vi hade ett lite "vad-ska-vi-göra-idag-möte" samtidigt som vi intog en enkel frukost.
Vi bestämde, ja eller jag bestämde att vi skulle åka till Grillby Antiklada. Dit har jag alltid velat åka, har hört att dom ska ha massor av gamla härliga saker.
Men det visades sej att just idag hade dom stängt.


Då åkte vi vidare till en annan favorit i repris...Billiga Nisse i Västerås. Men det var en besvikelse, dom hade minskat ner på varor och det fanns inget roligt alls att köpa.
Så där sparade vi en rejäl slant!
Vi drog vidare på vårt Västerås-tema och åkte mot Skultuna Mässingsbruk. En söt liten bruksort med fabriksförsäljning av bl.a mässingssaker, Iitalaa (stavas nog inte så)m.m. Dom hade också ett sött litet café i gammal stil med omaka möbler och pluttiga saker som jag gillar.
Tog inget kort därinne för det var så mycket folk.
Vi hittade även en lada med Loppis&Kuriosa, där blev det tvärnit på Renaulten. Fyndade en.....ja...vad heter det??
Äh, ni får kolla in bilden jag tog. Kostade bara 125:-, vilket kap!
Lunchen bestod idag av ett besök på en Max-restaurang vid Hälla-motet. Väldigt goda hamburgare!
Men så onyttiga!
Nu är vi hemma i tryggt förvar igen.

Kan bli något mer inlägg ev. senare och kanske med dagens Middagtips. Men bara om ni lovar att kommentera lite era tröttmössor!!!

See you soon....spoon!




1 kommentar:

  1. Jasså!
    Det sa du inget om... att du har fyndat på loppis och kuriosa! Var det den vid Grillby/Härjarö avfarten eller???
    Mycket fin liten kärra om det var den du syftar på??
    Nu ska jag sova efter denna HELT utmattande natt! FY SJUTTON!
    KRAm

    SvaraRadera