18 juli 2009

Dagens middagstips







Japp! Så var det äntligen dags, som ni har väntat! Nähe, inte det. Idag blev det en liten förrätt som Rolf slängde ihop, han kallade den Rolfs rara räksurprise! Bild på den ser ni här!
Till varmrätt grillade kocken, för dagen iklädd Dressmanshorts inköpta -05, skjorta inköpt i Thailand -08.
Han grillade som sagt entrecote. Mycket god! Vi åt Felix potatisklyftor, sallad, 8 dl beasås.
Till dryck dracks finöl till Rolf och vin till mej från nån överbliven slatt i en påse som råkat bli över sen Emilies framfart!
Detta är ett ganska ovanligt fenomen...att det blir något över! Brukar tas tabberas på det mesta!
Mätta och belåtna blev vi i alla fall. Nu är Rolf ute och cyklar och jag råkade fastna framför tv´n. Tittade på "Berg flyttar in". Hon var hos Marcus Schenkenberg i New York....och jag kände igen mej! Dom gick förbi Planet Hollywood och där har jag ätit!
Det blir stracciellaglass och kaffe till efterätt också....
Heddå vänner!

1 kommentar:

  1. Jodå vi har väntat. Skönt att du bloggade så jag kan se vad ni åt. Nu kan jag somna lugnt. Men jag blir himla avundsjuk på alla goda räkgrejor som Rolf gör. Kul att du kände igen dig i TV programmet. Men så är det ju när man är en globetrotter som du.Nu ska jag släcka lampan, sova och invänta en ny dag med nya frächa blogginlägg.

    SvaraRadera