28 juli 2009

Dags att sova

Hej vänner!
Vill på detta sätt meddela att jag inom kort kommer att intaga sovställning. Har nu jobbat 4 nätter på raken och känner mej allt annat än pigg.
I natt jobbade jag med bästa vännen Jessica, det var kul! Mycket skratt och flams som vanligt.
Kommer att återuppstå kl 12.30 för lite proviantering och färd till Bålsta där jag ska till min frisör och få håret målat. Är trött på flerfärgat hår och tänkte mej något enfärgat.
Kommer med all sannorlikhet se ut som ett päron i skallen.
Det sa Erika en gång när hon var liten och satt och ritade när jag kom från frissan.
"Tycker du mamma blev fin" frågade jag. "Ja, du ser ut som ett päron" svarade skitungen.
Och då var det nog inte min päronformade kropp hon syftade på.
Hon har alltid varit ärlig Erika, precis som sin far.

Vet inte vad som flygit i Gustav just nu. Han jamar och rusar järnet här inne. Upp och ner i trappen, in i Emilies rum, jamar i 130 decibell, ut en sväng, in igen jamar, full fart upp i klösträdet osv.

Tror nog att han kanske blev glad för att se mamma igen.
Nej, för fasen nu måste jag leta upp sängen, godnatt!

2 kommentarer:

  1. Varför så många nätter på rad då? Ser schemat alltid ut så?
    Nisse, det är vår kissekurre, brukar också få såna tokryck. Då är han nästan alltid skitnödig visar det sig =)

    SvaraRadera
  2. Nej Carina jag jobbar egentligen bara tre nätter i rad.Men jag hade bytt måndagen så därför blev det så...aldrig mer!

    SvaraRadera