8 juli 2009

Räkbomb, Värstingrulle och Thairulle...mums!

Mina rara vänner Ingrid och Micke ringde på eftermiddagen och tyckte att vi skulle ta oss en tur till Sigtuna och äta på Hamncafeét Våfflan.
Jag hade i och för sig stått hela dagen i köket och tillrett en liten glad
Räkbomb som vi skulle äta till middag. Men den går bra att äta i morgon också.
Vi for iväg till Sigtuna och Våfflan. Där finns mycket gott att välja
på! Rolf beställde en Värstingrulle och jag en Thairulle.
I Thairullen var det bl.a rostbiff, krossad potatis, grönsaker.



















I Värstingrullen vet jag inte alls var det var men jag kan tänka mej krossade värstingar från en annan del av stán.

Gustav märkte inte ens att vi åkte, han låg ute och sov som en hel karl! Är han inte söt??



Här är den utlovade bilden av mitt inköp på Systemet tidigare idag. Bag-in-box-vinet Tania, bara 8,5 % alkohol. Jag har nämligen fått för mig att man får mindre huvudvärk av vin med lägre alkohol i. Är det nån som vet något om det?

Och sen den lilla glada räkbomben som får bli Morgondagens Middagstips. Ha, det gäller att vara ute i tid.
Efter intaget av dom nyttiga rullarna gick vi en lite promenad och tittade på båtarna.
Sen var det dags för efterätt. Det blev mjukglass för flickorna och kulglass för pojkarna. Ja, t.o.m Rolf köpte glass!!! Ramla inte omkull nu, men det är ett par år sen han åt glass säkert. Han tog bl.a smaken lakrits, som jag tyckte påminde väldigt mycket om när vi flytspacklade nedervåningen.
Nu är vi hemma i hemmets trygga vrå, Gustav är jätte jamig och kelen. Jag ska bara gå och bära på han hela tiden och titta i fönstrena . Då är han nöjd Prinsen







1 kommentar:

  1. Räkbomben ser god ut. Hmm en anings godare än korv i ugnen och pasta som vi ska äta ikväll

    SvaraRadera