27 juli 2009

Godmorgon

Då så har man vaknat och gått upp alldeles för tidigt efter söndagsnattens minst sagt hårda arbete. Men idag ska jag till ett ställe jag inte har som Top Tio...tandläkaren. Usch och fy säger jag. Men som tur är har jag "hittat" en underbar, trevlig och förstående tandläkare som gör att jag känner mej trygg och avslappnad i tandläkarstolen. Hon behandlar mej som ett barn och förklarar allt......
."Nu Ewa ska jag använda den här grejen, det är en blablabla" och "Nu Ewa kommer det killas lite" dessutom nynnar hon hela tiden på gamla schlagerdängor medans hon rotar runt i munnen på mej. Det känns bra, men inte fan är det kul!
Men som sagt, när man kommit upp i min ålder händer det grejer med tänderna så det är bara att bita ihop (neeej, asså inte bokstavligt,det kan man ju inte göra!)
Skriver mer senare om jag kommer hem levande.

1 kommentar:

  1. Ja inte sjutton är det kul att gå till tandläkaren inte. Men tyvärr ett nödvändigt ont.

    SvaraRadera