25 juli 2009

Gomorr på er

Somna som en stock när jag väl ojat mej klart över att jag missade Sveriges bästa sångfågel i går. Världsliga ting, finns det som är värre! Nu har jag glömt! I alla fall nästan.
Vaknade som vanligt alldeles för tidigt 13.30. Har sedan dess gjort allt detta:
  • Vimmat mej
  • Ätit frukost, ja eller lunch. Kalla det var ni vill. Två ostmackor och två koppar kaffe.
  • Messat med Erika som nu har kommit fram till Bali. Där fungerar hennes mobil och sms är det billigaste alternativet.
  • Surfat
  • Pratat med Jessica i telefon
  • Legat i soffan med Gustav snarkandes på magen och kollat på reprisen av Allsång på Skansen. Systrarna Päivirinta rockade fett.
  • Tvättat en maskin
  • Tumlat den tvättade maskinen
  • Ätit vindruvor som var goda
  • Ätit nektariner som smakade ski...allt annat än bra

Nu undrar jag bara när min man/kock ska komma hem. Han är hos sin storasyster Lotta. Ja, hon med alla katterna. Han skulle börja fixa lite i hennes badrum. Bra att han håller i gång pojken. Jag är rädd han är blir försoffad haha.

Men jag ser att han har tänkt lite på middagen för det ligger en bautastor piggvar på tining i köket.

Alltså konstaterar jag snabbt....fisk till middag. Det är gott och så blir man väl intelligent av det också eller?!

Ja, nu blir det nog inte roligare än så här.

Idag är jag en tråkig och trött bloggare

2 kommentarer:

  1. vad betyder vimmat? pappa ar sot tycker jag =)

    SvaraRadera
  2. Man mummar sej med rengöringsmedlet Vim....skitbra!

    SvaraRadera