11 september 2009

Bålsta idag med

Hejsan! Nyss hemkommen från en tur till Bålsta. Erika hade som läxa att fota yrken. Hon hade lite yrken att välja mellan bl.a brandman, keramiker, sekreterare, självmordsbombare och veterinär.
Utav vissa anledningen uteslöt hon det ena efter det andra och bestämde sej för veterinär.
På Bålsta smådjurspraktik var hon varmt välkommen. Det är för övrigt där jag går med Gustav när han är klen eller tovig i pälsen. Mycket trevliga djurdoktorer där. Gustavs doktor heter Mirjam (hissa intresseflaggan!)
Medans Erika fotade spyende rottweilervalpar som svalt strumpor, katter med blod i urinen, katter med ont i magen, katter som skulle vaccineras m.m så åkte jag mot Bålsta centrum för en fika med vännerna Monica, Marie och Therese. Den sistnämnda i skaran hade jag aldrig träffat men det var en trevlig krabat.
Dom var i Bålsta för att besöka det stora utbudet av heminredningsbutiker. Hmmm, undrar hur många sådana vi har i Bro?
När Erika kände sej nöjd med arbetet åkte jag och hämtade henne och sen åkte vi till centrumet igen för påtår.

Nu är vi hemma och jag ska strax ta itu med fredagsmiddagen som idag blir.....ja, det får ni se i nästa inlägg.
Vad är det man säger på TV-språk? En riktig skaplig cliffhanger!

3 kommentarer:

  1. Nej, inga inredningsbutiker men kan tipsa om en väldigt trevlig webshop som har sitt lager i Bro, www.our-place.se! ;-) Kan även hitta oss på "festen i byn" imorgon. Vi syns väl!?
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Klart vi ses! Jag gillar att vara där det händer grejer!

    SvaraRadera