19 september 2009

Goa gubbar!

Idag var det då den stora båtupptagardagen eller torrsättning som det kallas på båtspråk.
Åsa......känner du igen någon på den här bilden, en riktig go kille!?? Nähä, inte det!
Skit-Arne är iaf han som sköter kranbilen och får 300:-/båt. Ska också köpa en kranbil och knäcka extra. Verkar lönsamt och sen får man äta grillade hamburgare också med massor av
goda röror till.

Våran fina båt blev jätteglad att få komma upp på land, tror egentligen hon trivs bäst där. Det är en riktig landkrabba precis som jag.


Erika passade på att gosa med sin rara pappa som för dagen var klädd i den här fina toppluvan från något byggföretag.
Nu känner jag att jag drabbats lite av stresshormoner. Ska strax åka iväg för att hämta Bitte och vidare till teatern.Måste duscha och mumma mej så gott det går. Men som mamma alltid sa när jag var yngre: Huvudsaken man är hel och ren!
Ha en trevlig lördag mina vänner. Skriver mer ikväll efter teatern.
Ciao!

Klockan stämmer inte i inlägget, jag påbörjade det vid 12-rycket men fick spara det då det ramlade in folk här, det är alltid kul med folk. T.o.m mormor var här och plockade plommon.
Nu är kl:15.10

1 kommentar:

  1. Bra att du skrev att Skit- Arne skötte kranbilen. Trodde annars att ni hade en raggarbåt i klubben, ha ha.
    Oj Oj vad er mormor är hos er och plockar plommon då. Var och varannan dag. Hon får passa sig så hon inte blir dålig i magen bara. Hälsa Margit nästa gång hon kommer förbi.

    SvaraRadera