14 september 2009

Idag har jag skrattat.....

Tänkte att jag faktiskt skulle bjuda på en toppbild på mej! Det är så många som undrar hur jag egentligen ser ut så varsågod! Som grädde på moset eller lök på laxen eller varför inte pricken över i:et får ni även se mina sprillans nya sunglasses, är dom inte fräsiga? Samt resultatet från frisörbesöket idag.
2 timmar och 750 svenska kronor fattigare, men jag är inte bitter.
Dom fina skyltarna i bakgrunden är köpta på min favoritaffär i Mystic. Skicka flera Åsa!
Nog om mej. Nu en lägesrapprt vad som hänt under dagen:
Jag stannade till på Bro Centrum (ja, herregud!) för att förnya Rolfs 5-veckors tips och lotto.
Här kommer ett tips, vill ni skratta: Be en kines att räkna till 7!!!
Den kinesiska damen Mui, hon hade namnskylt utbrast glatt: "Du har vunnit!" Oj, då sa jag...hur mycket då? "Fyrtihuu kroner" hahaha, fyrtihuu kroner.
Sen när jag skulle betala med kort knappade hon i totalsumman och kvittrade "Det blir huuhuutre! Tror hon menade 773:-
Vidare till Bålsta. Jag var tidigt ute så jag tog en sväng förbi ett välbekant fik och köpte med mej en latte för....33 :-, fattar ni 33 spänn för en LITEN latte. Hade fått nästan 2 paket kaffe för samma pengar. Men den var väldigt god iaf, väl värd alla 33 pengarna.

Fan, det ser ut som jag bjudit familjen på pizza idag med. Men det är det inte. Det här är en kulinarisk anrättning som kallas stor pannbiffsblaffa i stekpanna!
Till det hade jag för säkerhets skull kokat torr, tråkig, bläpotatis.
Potatismannen smaskade i sej och jag åt mest för att inte bli hungrig. Erika har inte anlänt till hemdestinationen än, men vi får se om hon jublar och gör vågen när hon lyfter på locket.
Nu ska jag vila lite, ska iväg och förvärsarbeta tre nätter strax. Kan bli lite dåligt med viktig info från mej dessa dagar.
Hur ni nu ska orka med det....
Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Jag kollar alltid efter skyltar och även stjärnor när jag är ute.
    Att höra en kines säga 7 är lika kul som att höra de säga "fyla små lättel".
    Vi får försöka att stå ut med lite bloggtorka då när du ska förvärvsarbet.

    SvaraRadera
  2. ha ha ha.Vi får skratta varje dag, för din blogg är altid så rolig att läsa =0) ha ha ha

    SvaraRadera