29 september 2009

Brobrudar på Bålstabesök

Den här roliga registreringsskylten hittade jag på parkeringen i Bålsta centrum.
Den säger HEJ till er!
Ni som känner mig väl, vet ju att jag har en liten ovanlig böjelser för just....reg.plåtar. Låter hur sjukt som helst, men det är ju jag...vad trodde ni?!
Eller hur Åsa?
Det började för säkert 5-6 år sen när min vän Ingrid hade läst om ett par grabbar som räknade reg.skyltar. Man börjar med 001, 002, 003 o.s.v.
Man får absolut inte fuska och man ska SE bilarna själv. När man kommit till 999 så är man klar typ.
Låter enkelt, tar nog bara max 1 år vräkte jag kaxigt ur mej den där sommardagen för länge sen.
Nu så här 5 eller 6 år senare kan jag berätta att jag är på 272!!!
Men då är jag inte alls lika aktiv som första året. Då kunde jag när jag hade tråkigt åka till Ikeaparkeringen och gå och leta efter "mitt" nästa nummer. Eller som när Emilie jobbade på Scandinavien Masters på PGA i Kungsängen och skulle hämtas typ 21.00. Då åkte jag dit till 19.00 för att....just det räkna bilar!
Vet att jag blev överlycklig en gång i bilen, Rolf höll på att köra i diket när jag plötsligt skrek.
" Jaaaaa! NR 17!!!!!"
Vet inte vad ni tycker om det här men, man har inte roligare än man gör sej.
Ska fasen bli aktiv igen och börja leta efter 273.
Tycker faktiskt ni ska börja med det här, det är jättekul och framförallt givande. Man lär sej räkna också!
Vi åkte iaf till Bålsta och handlade presenter till Potatis-Pojken.
Det bidde Dressmanstrumpor, ta 2 betala för 3.
Samt en flaska whiskey.
Han kommer hoppa jämnfota av förtjusning. Var så säker!
Nu tänker ni säkert. Smart att avslöja presenterna här?!
Mmmm, men det är ingen risk att han läser det här, han har precis lärt sej att logga in på sin hotmail.
Ni vet...han gillar inte datorer, mobiler och annat som hör framtiden till.
Nu ska jag slänga lite vissna blommor och sen blir det en mycket trevlig middag att se fram emot.
Håll ut!

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det så att man har olika böjelser här i livet. jag är ju också lite såld på bilskyltar. Höll även jag på att räkna när jag bodde i Sverige. Kommer dock inte ihåg hur långt jag kom. Sen jag kom till USA har jag "samlat" på bilskyltar från varje stat. Ja inte vet jag. Men det kanske finns ngn diagnos för oss Ewa.

    SvaraRadera
  2. hahahhaaa! Ni är för roliga! Jag skulle inte kunna hålla på med detta, för jag skulle aldrig i livet komma ihåg vilket nummer jag var på!!

    SvaraRadera