27 september 2009

Slösöndagar är min grej

Hej folket!
Inatt har jag sovit mycket bra. Men ett problem uppstod precis vid sänggåendet. Min ena öronpropp var puts väck, men det ordnade upp sej när jag hittade en extra under nussekudden. Märkte dock att det var en storlek small! Jag valde därför att stoppa den stora i örat mot min redan djupt snarkande make och den lilla i lilla örat mot kudden.
Visade sej vara ett lyckat koncept! Somnade snabbt och ovaggad, brukar sällan vara några problem.
I morse vaknade jag av att det blåste halv storm. Maken var förstås redan ute på sin
"Blada-runt-Örnässjön-promenad".
Hade en underlig dröm inatt. Drömde att jag skulle ta ut 500:- på en Bankomat men den fick nån slags jackpott och ett stort antal femhundringar kom dubbelvikta ur apparaten.
Sen gick vi till en lägenhet på Sveavägen med stampat jordgolv som visade sej vara Rolfs lägenhet! Där räknade vi pengarna och blev helt plötsligt rika!
I morse berättade jag drömmen för min familj, Erika skrattade och Rolf sa kort "Sök vård!"
Annars så roar jag mej med att se veckans Idol-reprise på Tv. Rolf jobbar med badrummet och Erika åkte till Hanna för att gå en höstpromenad.
Gustav har sovit hela förmiddagen i Emilies säng men nyss vaknade han för lite matintag och en utepink.
Ska strax fixa recepten på cannelonin och pizzan för er som vill ha!

1 kommentar:

  1. Det var ju en rolig dröm ju. Köp en lott eller ngt. Det kanske betyder att du ska få pengar??? Eller så drömmer du om pengar för att du handskas med så enorma summor på teaterfiket?

    SvaraRadera