24 september 2009

Dags igen



Så var jag här igen, eran egen lilla?!? favoritbloggare......nehä inte det. Joo, lite kanske!


Här kommer en liten resumé vad jag sysslat med på eftermiddagen och kvällen så här långt.
När Erika och jag skulle hitta på någon smarrig middag så stötte vi på ett enormt
I-landsproblem. Ni känner till det vid det här laget...potatis!
Vi hade inte ätit potatis på hela veckan så idag var det nog bäst att se till att denna lilla tråkiga knöl stod på menyn. Allt för husfridens skull.
Så dagens middag lyder som följer:

  • Fläskkotlett

  • Ugnsbakade potatishalvor (kokta knölar smakar skit, eller åtminstone torrt)

  • Svampsås

  • Stekta, halverade champinjoner

Tror faktiskt att Potatis-mannen tyckte det var gott, han åt 2 sweinekotlets i ett nafs. För att inte tala om alla potatishalvor han stoppa i sej, åt nog lite retroaktivt efter all pasta och ris dom senaste 3 dagar.

Ja, nog om detta mattjat. Nu på kvällen har jag mest tittat på TV-apparaten. Det var ju Idol, kul att se. Har inte sett så många program senaste vecka eftersom jag har haft lite annat att styra upp.

Sen blev det Kändisdjungeln. Men jag gillar inte att se när dom ska utföra alla äckliga uppdrag. Idag skulle det t.ex doppas ner ansiktet ibland massa otrevliga djur för att fiska upp stjärnor med munnen. Fy fasen!

Jag har pratat med Emilie också. Hon hade haft en bra dag i skolan med en redovisning som gick bra. Grattis!

Nu ska jag läsa mina favoritbloggar och fejsboka lite kanske. Det var någon timme sen sist....skoja!

Få se om jag hinner med nåt mer skoj sen.

3 kommentarer:

  1. Såklart de är! Eran, Emilies, Malins bl.a

    SvaraRadera
  2. Du är i alla fall en av mina favvbloggare. Håller helt med dig om att potatis inte är särskilt gott. I alla fall inte kokt potatis. Hellre då ris och pasta.

    SvaraRadera