1 september 2009

Dagens middag



Efter andra svängen till IKEA och en heldag travande i stekhet sol kände vi oss ganska möra. Men vi måste ju äta middag. Vi hade två val ikväll, Donken eller pizza. Men vi bestämde oss för att köpa pizza med oss hem. Emilie körde ner mot centrum och jag uppmanades att "hålla utkik" efter någon trevlig pizzeria. Är det något jag har MVG i så är det att...."hålla utkik"
På Amiralsgatan skrek jag plötsligt till........men nähä den såg alldeles för sunkig ut enligt chauffören.
Några hundra meter till och.....Waaaaaaaoooooooooo Pizzeria La Bamba på höger sida, tvärnit!
Stoppförbud och bussfiler gjorde att jag gick in och beställde och chauffören fick i uppgift att "hålla utkik" inte efter pizzerior denna gång utan efter poliser och bussar.
Jag beställde en Emilios och en Mauricios. Järnet hem och mitt i tu med Emilio och Mauricio och sen åt vi, mmm det var gott.
Nu pysslar Emilie med sina nyinköpta förvaringslådor. Blir mycket fint och inte en sko eller väska framme så långt ögat kan nå. Dom 20 kvadraten ser nu mycket välstädad och välorganiserad ut.
"Skriver du en hel bok?"......sa hon nu när hon gick förbi!!
Snart sovdax! Imorgon börjar flickebarnet skolan, slut på glidarlivet mao.
Och jag åker hemåt till min lilla familj.
Godnatt mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar