8 september 2009

Hohoho!

Hej på er vänner! Idag har Erika och jag varit i Bålsta för inköp av linser till blindstyret. Nu så var dom lite snåla på Synsam och tyckte att hon måste göra en synundersäkning först. Var ett år sen sist tydligen. Så på lördag klockan 12.00 ska hon dit.
När man är i Bålsta är det svårt att smita förbi fiket utan att fika. Vi åt en enklare lunch bestående av en liten räkmacka till Erika och en halv foccatia till mej. Ja, så kaffe förstås!

Ursäkta mej...men du har nåt på läppen! Jaha, en liten dillkvist från räkmackan.

Sen handlade vi yoghurt (glömde igår) och två söta kaktusar till köksfönstret (impulsköp).
När vi gick ut från centrumet så träffade jag Kjell, Ingrids lillebror. Har inte sett han på säkert 5 år. Och vet ni vad han säger härket?!!! " Men gud vad du är lik din mor!" Mmmmmm, man tackar! Precis det man vill höra, jag som trodde jag var lik min pappa.


När vi kom hem så vaknade Gustav precis från sin förmiddagsvila i Erikas säng. Så det blev goseligos på hög nivå en stund.
Nu ska jag promenera med dammsugaren en stund, han pockar på uppmärksamhet, eller kanske inte han men alla små dammråttor som lever sitt eget lilla liv här inne just nu.
Mer bloggande inom kort kanske........
Hoppla hoppla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar