29 september 2009

Tjopp tjohej!

Hejsan i höstblåsten!
I natt fick jag sova ända till 4.00, då Prins Gustav gjorde entré i sängen. Tror han hann med 18 varv runt kudden innan jag förstod att det var "på sant" och inte en dröm.
Oj,vad han inte var kissnödig. Nä, som vanligt var han hungrig och ville ha sällskap i köket. Som den otroligt snälla och lite halvpuckad matte som jag är så satte jag mej snällt på en köksstol och tittade rart på när han knaprade i sej torrfodret. Klockan 4.00 på morgonen! Diagnos!??
Vad gör man inte för dom små djuren, glädjespridaren i mitt liv!
Sen vidtog den stora stretchingen, för är det något katter är bra på så är det att stretcha.
När detta var avklarat, då ville han gå ut! Grattis!
Nu kunde jag återgå till sängen, snark.
Vaknade med lätt huvudvärk kl: 8.40. Erika var uppe redan och i full färd att göra sej iordning för att cykla till simhallen.
Jag intog en Ipren (ni vet den intelligenta värktabletten) och drog täcket över huvudet.
Det hjälpte och jag gick upp och fixade en lite frukost framför Nyhetsmorgon.
Nu ska Erika och jag strax ge oss av till Bålsta för inköp av födelsedagspresent till Rolf. Han blir ju stora pojken på torsdag...49 år!
Mer om Bålstabesöket vid ett senare tillfälle.
Ha en skön dag, mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Ja du Ewa, vad gör man inte för de små söta. Men jag skulle aldrig gå upp kl 4 för att se på när hon åt :) Diagnos??? Ja du, vi får klura på den!
    Du e så söt Ewa. Vad vore vi utan dig?
    Jag lyckades förresten med räknaren. Kolla in får du se.
    Hoppas ni hitta en riktig present till gamgubben :)
    Kram till dig

    SvaraRadera
  2. Herregud Ewa!! Gå upp kl 4 för att se Gustav äta. Skulle jag aldrig göra. Du är snäll du som skämmer bort din katt sådär. Kan du inte ta in en skål och ha i sovrummet om utifall att. Så kan du bara dra fram den under sängen och så kan han äta och du kan ligga där och kika med ett öga i taget??

    SvaraRadera