13 september 2009

Broikens brudar bäst!

Hej mina vänner! Idag har jag varit väldigt dålig med bloggandet. Flåt......




Skyller på:









  • Nattarbete
  • Sovit till 13.30
  • Innebandypremiär
  • Middag
  • med
  • 3/4 delar av familjen
  • saknar Emilie vid middagsbordet
  • Mikael Persbrandt

Som ni vet drog seriespelet för "mina" bästa vänner i Broikens bästa damlag igång idag. Jag åkte ner till sporthallen vid 15.00 för att tillföra lite glada tillrop och värdelöst vetande, samt briljera med personnummerfakta. Det är ingen hemlighet att jag är en jäkel på personnummer, jag rabblade alla i lagets personnummer när kapten Mellqvist fyllde i matchprotokollet. Alla häpnade av beundran! Hela laget var i full gång med uppvärmning och provning av nya matchkläder......snygga.

Matchen slutade med seger för Bro med 4-1 och förlust för ett grinigt Töjnan samt urvisning av deras tränare. Där har Bros damlag en fördel att det kommer aldrig kunna hända dom...att tränaren blir utvisad eftersom dom inte har någon tränare!

Efter matchen for jag snabbt som en trimmad iller hemåt för att sätta mej vid dukat bord och äta en söndagsmiddag med min familj. En fattades...Emilie, längtar efter henne men hon kommer på torsdag! Det blir skojigt tycker vi alla.

Rolf hade grillat en entrecote samt lite grönsaker, klyftpotatis och en sallad som var så finhachad att jag undrade hur han hade gjort. Kniv och skärbräda svarade han! Jag hajjade direkt, själv brukar jag föredra grovhackat men det är nog bara för att jag vill att det ska gå undan i köket!

Kvällens första tokzappning av Rolf gav högvinst direkt, reprisen av Här är ditt liv med Mikael Persbrandt! Ett mycket bra program då jag är ett riktigt Persbrandt-fan. Sen gjorde ju Zlatan en hälsning till sin vän också och det var mycket roligt.

Pratat med Emilie nu för en stund sen också, hon satt alldeles ensam i sin lilla lägenhet.....tycker det skulle vara trist men hon sa at hon inte var själv, Mållgan var där. Så då blev jag genast lite gladare.

Nu blir det kaffe och ny kriminalserie på 4:an som verkar bra. På trailer som visats så är det bara toppskådisar med, jag roade mej faktiskt med att räkna dom, det var 13 st!

Sånt roar jag mej med, räknar kändisar. Ja, jag räknar bilar också.....

Hej då!

4 kommentarer:

  1. bra mamma äntligen =)

    SvaraRadera
  2. Du har ju en annan dold talang också. Du kan ju folks bilnummer. Bra att tjejerna vann. Nästa match kan du väl ta ett kort så man får se det fina nya matchstället.

    SvaraRadera
  3. Jag glömde kameran idag annars hade matchstället redan vart i bloggen....

    SvaraRadera
  4. Två coments från mig;
    1. Varför har damerna ingen tränare?
    2. Nua deckaren var ingen höjdare tkr jag. Blir ju galen på alla dubbade tyskar =(

    SvaraRadera