28 september 2009

Ligger efter

Godkväll mina vänner! Idag ligger jag verkligen efter med med min fritidssysselsättning. Bara nåt ynka inlägg hittills. Lovar bättring!
Vet inte vad jag ska skylla på. Antagligen har jag prioriterat annat skoj som matlagning, disk och annat plock i det Pettersonska hemmet.
Dagens middag idag var en gammal klassiker, som Erika var sugen på, Korv stroganoff med ris.
Smakade gott och framförallt en enkel rätt att laga när man är lite off efter sovandet.

Efter matintag och uppröjning så blev det gott kaffe i soffan och lite rutinmässig zappning av Rolf.
4 sekunder på varje kanal ett par varv fram och tillbaka. Jobbigt! Han var klar typ när Idol började så då stannade han upp med toktryckandet.
Kl: 21.00 var det dags för mej för operation övertalning...Har aldrig sett det omtalade Hollywoodfruar, men tänkte idag kanske jag skulle kunna få se på den omtalade Anna Anka.
Döm om min förvåning när min lilla man sa att "Javisst du får kolla på vad du vill"
Han som hatar alla såna där program. Det visade sej att det var det sämsta skit jag sett! Vilka människor...skrämmande!
Rolf tyckte att Maria Montazami verkade lite efterbliven.....haha jag kan hålla med. Hon pratar ju för fasen i snigelfart.
Men hennes familj verkade iaf bli överlyckliga över hennes big surprise....ett kylskåp!!! Haha!

Pratade med Emilie för en stund sen. Hon skulle boka hemresa redan i slutet av oktober. Jippie! Först skulle hon ju inte komma hem förräns i början av december men nu blev hemlängtan för stor. Eller så var det så att hon skulle få hjälp med pluggandet till en omtenta i ekonomi av en vän här hemma.

Har skypat med Åsa också. Det är alltid lika kul. Idag var det lite "svajigt" ljud men det funkade ändå. Jag är så imponerad av detta Skype, gratis och kanonbra!
Hon visade upp söta Halloweendräkter som barnbarnen i Norge ska få.
Rolf passade på ett lägga in en beställning. Dock inte på en Halloweendräkt utan på plastpåsar!
Jag köpte nämligen mycket bra plastpåsar med zip-lås i maj när jag var i detta underbara land.
Dom kostade ingenting! Kollade på Willys idag, där kostade 15 st typ 30:-.
Herregud, vilket tjat om plastpåsar! Vilket I-landsproblem...

Jamen då så! Sov så gott nu när ni hittar era sängar.
Just ja! Hälsar en ny läsare välkommen, Gunila. Jättekul att du läser!
Angående receptet, så ska jag fixa fram det inom kort.

2 kommentarer:

  1. Ha Ha om det var ditt första program av Hollywoodfruar så rekommenderar jag att du tittar på nr 1 och 2 på nätet. Fru Anka är inte så dum hon heller med sina kommentarer må du tro. Verkar som man tappar hjärnceller när man får för mycket pengar.
    Du kan hälsa Roffe att plastpåsarna är uppskrivna på inköpslistan och skickad förmodligen i slutet på veckan.

    SvaraRadera
  2. Visst kommer ungarna bli söta i sina halloween dräkter :-D

    SvaraRadera