10 september 2009

I kväll blire vitt vin och räkor!


Hejsan på er!
I dag så har vi inte gjort så mycket mer än raketbesöket i Bålsta.
Ringde min mamma för att tala om att plommonen börjar bli mogna, brukar alltid informera henne om det varje år så hon kan hojja ner och klättra i trädet litet.
Hon kom ganska omgående med en tom Willyspåse tänkt till plommonskörden.
Vi plockade en del och skrattade åt Gustav som gillar att leka "kasta-plommon-leken". Sen klättrade han högst upp i trädet och spexade lite!
Erika tog lite kort på honom så har ni tur kanske ni få se ett om jag får låna det. Som ni längtar!! Är ju alldeles för lite kort på Prinsen här, eller hur?
Mormor fick iaf en kopp kaffe innan hon for hem, besöken här brukar inte vara så långvariga.
Dagens lilla middag var idag en önskan från Erika. Italienska färsbollar i krossade tomatersås, smaksatta med lime, vitlök och persilja. Till detta serverades tagliatelle! Men för att undvika onödigt gnäll så fanns det även potatis till Potatis-pojken, herregud man kan ju inte äta pasta TVÅ dagar i veckan!!! Näää,där går gränsen!
Nu ska jag strax vimma mej lite. Ska hem till Marie min f.d nattkompis som bor i Brunna för att intaga lite vin och räkor. Det blir trevligt att träffa henne och några andra Brunnadamer.
Rolf ska skjutsa mej och sen tar jag bussen hem. Men jag kan hämta dej om det inte blir för sent sa han snällt.
Ja, du kan ju skicka ett sms när du går och lägger dej, sa jag. Så jag inte ringer och väcker dej.
Sms??!!! Han såg ut som ett provrör, nej du det skickar jag inte, du får ringa!
Han har lite svårt med tekniska prylar....
Få se om jag kan glädja er med ett nattinlägg, beror på hur pigg jag är när jag kommer hemjoddlande.
Hej med er!

2 kommentarer:

  1. Ha det så trevligt ikväll.. och du, det kan ju bli ett riktigt roligt inlägg inatt om du är på det humöret, ha ha. Det ser jag verkligen fram emot.

    SvaraRadera