8 september 2009

Dagens middagstips!




Idag så lagade jag middag med inspiration av Nigella.
Såg något reprisprogram med henne tidigare i veckan där hon gjorde det här:
Ugnsstekta kycklinglår med ugnstekt potatis, paprika, rödlök och vitlök.

Allt-i-ett-mat gillar jag. Man slänger bara allt på en plåt, på med lite flingsalt och olja och sen padammm in i den 180 gradiga ugnen i cirkalisa 1 timme.
Jag gjorde för säkerhets skull en smaskig tzatziki också ifall det skulle bli torrt, trist och tråkigt, men det bidde det inte!

Jag är en jäkel på att laga mat! (Obs: ironi)

Så var det med det!

Har verkligen legat på topp idag när det gäller antalet inlägg/dag. Tycker ni är värda en drös med intressant, högaktuell information från mej!
Nu ska jag försvinna från den här sidan ett tag.....typ tills imorgon bitti.

Godnatt på er

2 kommentarer:

  1. Ser smaskens ut det där =0) Men "kyckling på fredag" ska d väl vara egentligen. Bara tisdag i dagju

    SvaraRadera
  2. MMMmm. Det där ser verkligen gott ut.

    SvaraRadera