19 september 2009

Skärpning!

Nej, nu får jag verkligen ta och skärpa till mej lite. Bara ett enda litet inlägg på hela dagen! Snålt som bara den, jag vet. Men nu ska jag komma igång igen . Har faktiskt haft lite att stå i ikväll. Nyss hemkommen från Kungsängen och teatern. Känner mej lite trött faktiskt, mycket ovanligt. Rolf sover redan, fick inte reda på hur hans besök på Öl &Whiskeymässan var men trött var han iaf. Och sen så är han sjuk också den lille stackaren.
Han gick och la sej när jag kom hem typ, kul kille. Min andra favoritkille sover också, i soffan på rygg med benen i luften....så söt!
Nåja, vi kom till teatern vid 16.00 tiden, då var det redan full fart med sista finslipningen, smink, matintag m.m.
Vi styrde runt vårt fik och förberedde det mesta så vi skulle kunna se så mycket som möjligt av första akten.
Vi blev glatt överraskade när vi såg att det blev faktiskt en del folk, 42 st närmare bestämt.
Premiärföreställningen avlöpte mycket bra trots en del små missar som darriga nerver, teknikstrul, hissgardintrassel, replikglömska m.m.
I pausen så sålde Bitte och jag gott kaffe med diverse tilltugg i bara chokladtema, kladdkakorna var populärast.
7 st föreställningar återstår nu och vi får hoppas att ryktet sprider sej nu bland kommuninvånarna att den var sevärd.
Men ha i åtanke att det är en teater, amatörteater och inte en revy med roliga skrattsketcher.
Vårrevyn är också mycket bra men den får vi vänta på tills februari 2010.

Så var det med det. ett litet informativt inlägg så här vid midnatt.
Ska gör som Gustav snart tror jag, vika in tassarna och sova.

1 kommentar:

  1. Ska också hoppa isäng snarast. Kom precis hem från jobbet och kl är nu kvart i 1 på natten. Käkar en limpmacka och lite lemonad bara innan. Om jag var hemma så skulle jag garanterat gå på teatern.

    SvaraRadera