14 oktober 2009

Dagens middag


Hej igen!
Tänkte så här i halvtid passa på att presentera dagens kulinariska middagstips.
Vissa skarpsynta läsare med fotografiskt minne känner säkert igen denna maträtt.
Det är andra gången jag bjuder min rara, utsvultna och kycklingälskade familj på den.
Ugnsbakade kycklinglår med potatis, röd lök, vitlök och paprika.
Ett recept från Nigela Lawson, ni vet hon den engelska kockan som alltid har håret hängandes ner i maten. Eller vänd på det, hon om aldrig har håret uppsatt!
Urk!
Mitt hår hade jag inte heller uppsatt idag, men det beror mest på att jag inte får ihop det till en tofs.
En mycket enkel, god och lättlagad rätt. Man lägger allt på en oljad långpanna, kryddar och lite olja uppepå och vips in i ugnen 180 grader i 1 timme!
Plättlätt!
Verkar kört för Sverige att ta sej till VM. Malta ligger under mot Portugal....

1 kommentar:

  1. Ja just jag. Den där maträtten skulle jag ju prova på att göra. Du jag tycker att du ska göra en flik på din blogg som du kallar recept och där ska du lägga upp era goda recept.

    SvaraRadera