24 oktober 2009

Sovmorgon

Kunde inte sova inatt, fast jag la mej tidigt runt tolvslaget. Hur pigg som helst låg jag och lyssnade på makens snarkningar. Lät nästan som en liten melodi ibland, fast långt ifrån vackert kan jag lova.
Somnade nog till sist iaf, och vid 2.37 så tyckte Gustav det var dags att gå ut, men först ett matstopp i köket för hans del.
Somnade faktiskt om och sov till 11.00....skönt!
Maken förstås redan uppe, tror jag det! Han somnade ju 19.30 igår!
Han gnällde lite om att han fått svininfluensan. Jaha, sa jag och frågade om det tar emot när han drar upp brallorna!
Neeeej, varför undrar du det sa han då.
Jo, jag tänkte om knorren tar emot!
Han skrattade faktiskt då! Skratt från Rolf redan klockan 11.15 en lördag, det här bådar gott!
Sen kom Ingrid och Micke för lite kaffe och småprat. Det är alltid lika roligt när dom kommer. Och idag var det extra roligt eftersom jag "slapp" åka till något typ gubbdagis i Veddesta för att titta på motorsågar.
Dom hann nämligen stänga innan våra lördagsgäster åkte hem....tack snälla ni att jag slapp motorsågarna!
Micke lärde mej också massor av nya saker om min kamera. Jag har ju alltid haft den inställd på autoläget. Men han visade att man kan ha den på "matläge" när man fotar maträtter (mycket bra), "stearinljusläge", "fota genom fönsterläge" m.m.
Då så! Då har jag lärt mej något nytt idag!
Nu ska vi strax åka till Big W för helgens matinköp.

Ses om en stund

1 kommentar:

  1. Äntligen kom dagens inlägg..började bli orolig vet du. Huff det e jobbigt när kroppen ställer in seg på "e på jobbet" läget, då blir det omöjligt att sova.
    Billig godis på Willys idag..et tips bara hehe
    Kram

    SvaraRadera