11 oktober 2009

Tjopp tjohej

I dag var jag uppe med tuppen! Eller kanske inte direkt men 8.30 är nog personbästa för mej en söndagmorgon.
Men jag undrar fortfarande vad i hela fridens namn jag skulle upp så och göra. Kallt, mörkt och trist och tröttsamt.

Min lille man , ni vet fotbollsexperten sen igår, han hade då redan varit uppe i många timmar. Han säger att han klev upp 05.00!? Vet inte vad han har för diagnos......Vad finns det att göra klockan 5.00 en söndagsmorgon? Helt jävla meningslöst tycker jag!

Idag blir det innebandy igen. Denna gång är det Broikens herrar som ska få sej en stadig hejarklack i form av 4 pantertanter i sina bästa år från hemkommunen.
Vi åker till Jakobsbergs sporthall för att följa herrarnas kamp i jakten på 3 viktiga poäng.
Det ska bli skoj!
I övrigt så tror jag aktiviteterna här på Ginstvägen 17 idag blir ungefär så här.
Rolf reser sej så sakteliga från schäslongen och byter morgonrocken till snickarkläderna. Kanske badrummet får fint snickarbesök även idag.
Erika vilar sej nog i form efter en trevlig gårdagskväll tillsammans med vännerna.
Gustav han är på tältsemester, han har krupit in i sitt lilla tält och sussar gott!

Nu måste jag vimma mej så man ser fördelaktig ut i den stora metropolen Jakobsberg. Blir en omöjlig uppgift känner jag redan nu!

Trevlig söndag på er nu vänner!

1 kommentar: