10 oktober 2009

Tidig utflykt

Sovit som en stock, maken min han som gick och la sej 19.30 steppade upp 6.30! Tände i brasan och skramlade på med jag vet inte vad. Stoppade om möjligt in mina öronproppar och lyckades somna om till 9.00.
I natt pratade jag med Emilie när hon var på väg hem. Hon brukar ringa då, så jag kan prata med henne medans hon gå där från bussen hem till lägenheten i Rosengård.
Jag frågade om det var lugnt i Rosengård. "Jahadå, svarade hon glatt! Här händer ingenting!"
I morse när jag tittade på nyheterna så var det första dom sa att två personer blivit skjutna i huvudet i ....just det Rosengård. Ungefär den tiden jag pratade med henne och vid den busshållplatsen hon går av vid.
Usch, ja!!

I dag har maken och jag gjort en alldeles för tidig utflykt till Bauhaus, eller Baaahus som jag vet nån uttalar det.
Vi tittade på handfat och köpte 11 säckar flytspackel.

När vi packade in allt i bilen så parkerade det en röd volvo med ett ungt par i.
Dom klev ur bilen och utbrast högt och kärleksfullt till varandra, när dom såg varandra på utsidan..."Hej!" och gav varandra en liten rar klapp på ryggen.

Vad gulligt! Som om dom inte sett varandra tidigare......"Hej!"

Ja, det var tider det......long time ago...

Efter den rara åsynen for vi vidare till Hema-butiken för att inhandla filter och avkalkningstabletter til kaffemaskinen.

Nu ska jag strax åka till Kista för att kolla på damerna i innebandy. Hoppas verkligen dom vinner idag, annars blir jag ledsen.

See you soon...

1 kommentar:

  1. Lite läskigt det där med Rosengård. Läste det igår kväll och tänkte direkt på Emilie såklart. Jag hade ju dessutom läst i hennes blogg att hon skulle var ute på vift.

    SvaraRadera