26 oktober 2009

Nu vankas matlagning

Har haft så fullt upp idag så bloggen och ni kära läsare har blivit drabbade!

Men så kan det vara när man klarar av att ha många bollar i luften som det så fint brukar stå i
platsannonser och ett eller annat CV.

Har nu varit och handlat. Gustav fick ett paket alaska pollock som han genast försökte ta sej in i.
Jag mikrade fisken innan han åt och han blev så glad att få fisk på en måndag.

Ser ni mitt kap här bredvid? Köp 3 st förpackningar Lithells pålägg och få en Idol-dvd på köpet!

Man tackar, taget direkt! Fattar ni vad vi ska äta pålägg medans vi tittar på "det bästa ur Idol". Skoja bara, 2 av förpackningarna åker direkt till anvisad plats i min gigantiska frys för att intagas vid ett senare tillfälle då förpackning numero 1 är slut!

Känner mej duktig idag!
Detta är tänkt till middagar i veckan:
  • Ungersk gulasch med potatis (recept i Söndags expressen igår)
  • Kycklingwok
  • Stekt falukorv, vita bönor, potatis till Rolf när vi äter wok
  • Lasagne
  • Köttfärsbiffar
  • Ugnspannkaka och köttsoppa innan för den hungrige

Nu står den ungerska gulaschen och puttrar på spisen, den ska nog puttra ett tag till. Det är ju ingen direkt snabbmat såna däringa grytor och kollijox. Man får ta sej tid helt enkelt!

För att hinna med storkoket i dag så var jag tvungen att avbryta Marie, en känd långpratare, när hon ringde för en stund sen.

Vi får ta en till pratstund vid en senare tillfälle, kanske vid kycklingwoken. Den går ju snabbt!

Bild på den lilla ungerska maträtten utlovas senare.

Förresten....så har jag inte slappat i soffan en enda gång idag!!!!

Nä, nu måste jag rör i grytan lite













2 kommentarer:

  1. Men, hur ska du orka jobba då då om du inte har slappat nåt!:)
    Förstår varför Gustav älskar er ;)

    SvaraRadera
  2. Ja nu blir jag också lite orolig. Inget slapp i soffan och du ska jobba 3 nätter på rader. Låter inte bra. Föressten så har jag fixat den 2a stjärnan idag. Kommer på posten.

    SvaraRadera