29 oktober 2009

JAG ÄR SJUK!


Sovit som en stock! Vaknade av att en lite lätt irriterad tågresenär från Malmö ringde 12.20.
Hon var då äntligen på Centralen 96 minuter försenad och som om inte det vore nog så var hon ashungrig också som hon uttryckte sej.
Stackars henne!
Hon hade suttit med en gäng gnälliga pensionärer som klagade på att dom blev störda av hennes musik från Ipoden samtidigt som en utav dom intog en hemmagjord frukost med knäckebröd, kaviar och ägg.
Det mesta av frukosten hamnade i vederbörandes skägg=äckligt!
Jag kastade på mej kläder och åkte och hämtade henne i Kungsängen.
Nu till nästa elände....när jag vaknade så var det ingen pigg och kry Ewa utan en med ont i kroppen, snorig, halsont, huvudvärk plus att jag känner mej febrig!
Inte bra, inte bra!
Jag bäddar ner mej igen nu och återkommer ifall jag överlever detta.
(Nu skämtade jag!)

1 kommentar:

  1. Överlever gör du nog. Men det är in inte kul att känna sig sjuk. Hoppas det är bättre när du vaknar nästa gång.
    Herregud stackars Emilie som hade så tråkigt sällskap på tåget. Störda av hennes IPOD, vilket skitsnack.

    SvaraRadera