16 oktober 2009

Freitag

Oh, my good! Vaknade med ett ryck klockan 08.14! Det första jag hade i huvudet var......... soptunnan!
Hjälp, soptunnan! Det är fredag idag och fredagar på Ginstvägen betyder sophämtning.
Och ställer man inte duktigt fram den gröna illaluktande åbäket vid vägkanten så tömmer dom inte. Basta!

Glömma har vi lyckats med en gång och det var en jäkligt jobbig vecka. Vi måste var extremt skitaktiga i den här familjen för tunnan blir verkligen proppfull på en vecka!
Som tur var så var grannarna på semester just den veckan så vårat skit hamnade helt sonika i granntunnan. Smart drag av mej!

Ja, där fick din dagens oerhört värdelösa vetande!
"Soptunna del 1"

Nu har Erika och jag ätit frukost och Erika är på väg till Jakobsberg för att träffa en vän.
Jag ska ta det väldigt piano idag, tror egentligen inte att jag kommer röra mej mer än mellan soffan-köket-toaletten faktiskt.

Men precis i denna stund så kom jag på att jag måste till veterinären och köpa mera torrfoder till Rolf....nej jag menar Gustav.
Så Bålsta lär få finbesök av bloggardrottningen från Bro.....Wow!

Nä, nu känner jag att jag tagit ut mej lite för mycket, måste vila lite.

2 kommentarer:

  1. Du måste verkligen vila, när du blandar ihop Gubben med Katten, har du sovit något alls inatt? :)
    Ha nu en mysig fredag, har hört att vädret tyvär inte kommer att bli bättre, så kör försiktigt till Bålsta, vi vill ju att finbesöket ska komma hem igen, så vi läsare av bloggardrottningen inte behöver gå ovetandes om allt viktigt som händer! :0)

    SvaraRadera
  2. Det var attans förresten vad krångligt det är att skicka kommentarer! En massa knapptryckningar och "lösenords" skrivande! Är det så för alla, eller gör jag något galet?!?

    SvaraRadera